Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Niemce

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. księgowości i oświaty

Jednostka ogłaszająca
Gminny Ośrodek Administracyjny Szkół ul. Lubelska 121 21-025 Niemce
Data ogłoszenia
2023-05-26
Termin składania dokumentów
2023-06-05
Wymagane wykształcenie

Wyższe lub średnie i 2 lata stażu pracy

Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. Wymagania niezbędne:
  2. Wykształcenie: wyższe lub średnie i 2 lata stażu pracy.
  3. Obywatelstwo polskie.
  4. Pełna zdolność do czynności prawnych.
  5. Korzystanie z pełni praw publicznych.
  6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
  7. Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  8. Nieposzlakowana opinia.
  9. Znajomość obowiązujących ustaw i przepisów wykonawczych do tych ustaw dotyczących wykonywania obowiązków na zajmowanym stanowisku: ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku VAT, ustawy o rachunkowości, ustawy o ZFŚS, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy Prawo oświatowe, ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
  10. Znajomość obowiązującej w jednostkach budżetowych klasyfikacji dochodów i wydatków.
  11. Bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu księgowości i rachunkowości.
  12. Biegła znajomość obsługi komputera, pakietu biurowego (MS Word, MS Excel), Internetu oraz urządzeń biurowych.
  13. Wymagania dodatkowe:
  14. Umiejętność obsługi programów księgowych i budżetowych t.j. program finansowo-księgowy MIKROBIT, Besti@, Budżet24, Rozliczenie Zakupu-Sprzedaży (VAT) MIKROBIT.
  15. Znajomość zasad odpłatności za wyżywienie w przedszkolach i stołówkach szkolnych.
  16. Wskazana znajomość zagadnień dot. podatku VAT.
  17. Znajomość obsługi systemu e-PFRON2.
  18. Umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, formularzy, procedur oraz znajomość prowadzenia odpowiedniej dokumentacji na stanowisku pracy.
  19. Sumienność, sprawność, bezstronność, dobre planowanie i organizowanie pracy, odpowiednia postawa etyczna i komunikatywność.
  20. Umiejętność analitycznego myślenia i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
  21. Odpowiedzialność, rzetelność, terminowość.
  22. Zdolność efektywnego podnoszenia kwalifikacji.
  23. Umiejętność pracy w zespole.
  24. Mile widziane doświadczenie zawodowe w pracy w administracji samorządowej.
Zakres obowiązków
  1. Rejestrowanie w dzienniku korespondencyjnym dowodów księgowych dotyczących zdarzeń gospodarczych w obrębie wydzielonego rachunku dochodów wszystkich jednostek obsługiwanych;
  2. Prowadzenie i uzgadnianie ewidencji ilościowo - wartościowej artykułów żywnościowych przedszkoli i stołówek szkolnych;
  3. Prawidłowe i terminowe rozliczanie inwentaryzacji artykułów żywnościowych;
  4. Kontrola dokonywanych wpłat z tytułu wyżywienia przedszkoli i stołówek szkolnych;
  5. Analiza i bieżąca kontrola realizacji wydatków w celu niedopuszczenia do przekroczenia planu finansowego jednostek obsługiwanych;
  6. Obsługa programu „Internetbanking”;
  7. Pobieranie z banku wyciągów księgowych;
  8. Obsługa programu finansowo - księgowego (FK) w zakresie wydzielonego rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty, zgodnie z art. 223 ust.4 ustawy o finansach publicznych, a w szczególności:

- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i na bieżąco,

- prawidłowe dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z zakładowym planem kont,

- kompletowanie i przygotowywanie otrzymanych dokumentów do ujęcia w księgach rachunkowych,

- bieżące ujmowanie w księdze głównej i w księgach pomocniczych zapisów dotyczących zaistniałych operacji gospodarczych - ewidencja gromadzenia dochodów i wydatków nimi finansowanych,

- systematyczna kontrola i uzgadnianie obrotów i sald kont syntetycznych z zapisami w księgach pomocniczych,

- weryfikacja aktywów i pasywów kont zespołu 2 "Rozrachunki i roszczenia" na ostatni dzień roku obrotowego,

- terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb 34S.

  1. Ewidencja syntetyczna i analityczna dochodów i wydatków wg klasyfikacji budżetowej w ramach wydzielonego rachunku dochodów wszystkich jednostek obsługiwanych;
  2. Prowadzenie ewidencji analitycznej kont zespołu 2 „rozrachunki i roszczenia" w ramach wydzielonego rachunku dochodów;
  3. Weryfikacja aktywów i pasywów na ostatni dzień każdego roku obrotowego kont dochodów własnych.
  4. Obsługa programu „SIO Bestia” przy sporządzaniu sprawozdań finansowych;
  5. Obsługa programów: Sprzedaż VAT i Rejestr Zakupu i Rozliczenia VAT, w szczególności:

- sporządzanie deklaracji VAT-7 dla wszystkich jednostek obsługiwanych oraz GOASz.

- wystawianie faktur sprzedaży dla wszystkich jednostek obsługiwanych,

- rejestracja faktur zakupu i sprzedaży na potrzeby VAT/prowadzenie Rejestr sprzedaży i zakupu VAT;

  1. Obsługa programu „Budżet 24”;
  2. Obsługa programu e-PFRON2;
  3. Obsługa zadania dotyczącego wydatkowania środków subwencji oświatowej dla uczniów wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy w zakresie przygotowania danych liczbowych dotyczących kosztów osobowych przygotowywanych przy ścisłej współpracy z dyrektorami szkół/przedszkoli;
  4. Prowadzenie spraw w zakresie ZFŚS jednostek obsługiwanych oraz GOASz, a w szczególności:

- terminowe i prawidłowe naliczanie odpisów na ZFŚS oraz gromadzenie dokumentacji potwierdzającej prawidłowość dokonania odpisów,

- weryfikacja zgodności dokumentacji będącej podstawą wydatkowania środków funduszu z zapisami w regulaminach ZFŚS poszczególnych jednostek obsługiwanych;

  1. Wykonywanie czynności związanych z rozliczeniem inwentaryzacji jednostek obsługiwanych;
  2. Prowadzenie i przechowywanie dokumentów dotyczących prowadzonych spraw oraz odpowiedzialność za ich stan do chwili przekazania do składnicy akt;
  3. Sporządzanie sprawozdań z zakresu załatwianych spraw na swoim stanowisku pracy.
Wymagane dokumenty
  1. List motywacyjny.
  2. CV (życiorys).
  3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  4. Kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie.
  5. Kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności (jeżeli kandydat takie posiada).
  6. Kserokopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie (świadectwa pracy, aktualne zaświadczenie).
  7. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  8. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych.
  9. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
  10. Oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  11. Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku.
  12. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (jeżeli posiada).
Warunki pracy
  1. Praca przy komputerze.
  2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy.
  3. Praca w godzinach: poniedziałek-piątek 7.30-15.30.
  4. Budynek administracyjny nie posiada windy i nie jest przystosowany do potrzeb osób  niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu (III piętro).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu kwietniu 2023 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w GOASz, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach (budynek Urzędu Gminy Niemce, III piętro, pokój nr 405) lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Administracyjny Szkół w Niemcach, ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce, w zamkniętej kopercie opatrzonej opisem „Konkurs na stanowisko podinspektora ds. księgowości i oświaty” w terminie do dnia 5 czerwca 2023 r. do godz. 15.30. Za dzień złożenia oferty wysłanej za pomocą poczty uważa się dzień wpływu oferty do Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach.

Uwagi
  1. Składane dokumenty (list motywacyjny i CV) winny być opatrzone podpisaną klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza zakres danych wynikających z art. 221 § 1 Kodeksu pracy przez Gminny Ośrodek Administracyjny Szkół w Niemcach, ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce, zawartych w liście motywacyjnym, CV i załączonych do nich dokumentach w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy.”

  1. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Postepowanie związane z naborem przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana zarządzeniem Dyrektora Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach. Konkurs przeprowadza się w dwóch etapach, na które składają się:
  • Analiza wstępna dokumentów aplikacyjnych i ustalenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określne w ogłoszeniu o naborze; oferty niekompletne i niespełniające wymagań zostaną odrzucone;
  • Postępowanie sprawdzające: merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych, rozmowa kwalifikacyjna.
  1. Komisja Rekrutacyjna dokona otwarcia i analizy formalnej wszystkich złożonych ofert niezwłocznie po terminie ustalonym na ich złożenie. O wynikach analizy formalnej ofert oraz o terminie rozmowy kwalifikacyjnej dla kandydatów spełniających wymagania formalne, kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
  2. W toku naboru komisja wyłania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawia dyrektorowi Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach celem zatrudnienie wybranego kandydata. Ostateczną decyzję o wyborze kandydata do pracy podejmie dyrektor Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach.
  3. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Niemce oraz tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Niemce, ul. Lubelska 121.
  4. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub czas nieokreślony bez przeprowadzenia kolejnego naboru. W pozostałych przypadkach umowę o pracę zawiera się na czas określony 6 miesięcy.
  5. Wyłoniony w drodze naboru kandydat przed zawarciem umowy o pracę będzie zobowiązany dostarczyć informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku. Niedostarczenie dokumentów spowoduje odstąpienie od zawarcia umowy.
  6. Dokumenty aplikacyjne osób złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze będą przechowywane zgodnie z regulaminem naboru i instrukcją kancelaryjną.
  7. Dyrektor Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach zastrzega sobie prawo odwołania naboru, przedłużenia terminu składania ofert pracy lub zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert. Dyrektor Gminnego Ośrodka Administracyjnego Szkół w Niemcach może również nie dokonać wyboru żadnego z kandydatów, ze względu na niezadowalający stopień spełniania wymagań stawianych kandydatom.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Anna Studzińska
Dodano do BIP dnia 26-05-2023 10:03:25