Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Niemce

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Młodszy referent w Referacie Ochrony Środowiska i Promocji Zdrowia

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Niemce Lubelska 21-025 Niemce
Data ogłoszenia
2023-01-23
Termin składania dokumentów
2023-02-01
Wymagane wykształcenie

Średnie

Wymagania związane ze stanowiskiem

I. Wymagania niezbędne

1.      posiadane obywatelstwo polskie,

2.      pełna zdolność do czynności prawnych,

3.      korzystanie z pełni praw publicznych,

4.      brak prawomocnego wyroku sądowego za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5.      nieposzlakowana opinia,

6.      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

7.      znajomość obowiązujących ustaw i przepisów wykonawczych do tych ustaw dotyczących wykonywania obowiązków na zajmowanym stanowisku,

8.      znajomość instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

9.      znajomość ustawy o samorządzie gminnym,

10.   znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,

11.   znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

12.   znajomość ustawy o ochronie przyrody,

13.   znajomość ustawy o lasach,

14.   znajomość ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

15.   znajomość ustawy prawo wodne,

16.   znajomość ustawy zamówienia publiczne,

17.   znajomość ustawy prawo ochrony środowiska,

18.   znajomość ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków,

19.   umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera i internetu.

II. Wymagania dodatkowe

1.        mile widziane wykształcenie wyższe prawnicze, administracyjna, ochrona środowiska,

2.        mile widziane  doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy,

3.      umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa, procedur, oraz znajomość prowadzenia odpowiedniej dokumentacji na stanowisku pracy,

4.      sumienność, sprawność, bezstronność, dobre planowanie i organizowanie pracy, odpowiednia postawa etyczna i komunikatywność,

5.      umiejętność analitycznego myślenia i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,

6.      zdolność do efektywnego podnoszenia kwalifikacji.

Zakres obowiązków

1.       wykonywanie zadań gminy z zakresu ustawy o ochronie przyrody w szczególności:

a)     prowadzenie postępowań dot. zamiaru usunięcia lub przesadzenia drzew i krzewów,

b)     wydawanie zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w ustawie,

c)     nakładanie w drodze decyzji administracyjnej obowiązku uiszczenia opłat za wycinkę drzew,

d)     nakładanie kar pieniężnych za uszkodzenie, zniszczenie, usunięcie bez zezwolenia drzewa lub krzewu,

e)     wydawanie zaświadczeń o legalności pochodzenia choinek przeznaczonych na sprzedaż,

f)      przyjmowanie zgłoszeń odkrycia kopalnych szczątków roślin lub zwierząt,

g)     likwidacja roślin inwazyjnych oraz zapobieganiu ich rozprzestrzenianiu,

2.       prowadzenie rejestru oraz nadzór nad realizacją nasadzeń zastępczych, przesadzenia drzew lub krzewów, 

3.       przygotowywanie projektów uchwał w zakresie ustanowienia lub zniesienia pomnika przyrody, stanowiska dokumentacyjnego, użytku ekologicznego lub zespołu przyrodniczo-krajobrazowego;

4.       współpraca z Referatem Inwestycji Zamówień Publicznych I Pozyskiwania Środków Zewnętrznych w zakresie pielęgnacji drzew,

5.       występowanie do właściwych organów o zezwolenie na niszczenie siedlisk roślin, zwierząt i grzybów oraz gniazd ptaków,

6.       przyjmowanie informacji od jednostek OSP lub innych właściwych służb, o terminie, miejscu i przyczynie usunięcia drzew lub powierzchni usuniętych krzewów,

7.       wykonywacie zadań gminy z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych w szczególności:

a)     wydawanie nakazów wykonywanie w określonym terminie odpowiednich zabiegów, w przypadku wystąpienia z winy właściciela, innych form degradacji gruntów, w tym również spowodowanej nieprzestrzeganiem przepisów o ochronie roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami,

b)     przygotowanie zlecenia wykonania zastępczego zabiegów na koszt właściciela gruntów,

8.       wykonywanie zadań gminy w oparciu o ustawę o przeciwdziałaniu narkomanii 
wykonywacie zadań gminy z zakresu ustawy o lasach;

9.       współpraca z pracownikiem Starostwa Powiatowego pełniącym nadzór nad lasami niepaństwowymi; 

10.    monitorowanie środowiska w tym wykonywanie prób glebowych;

11.    monitoring gatunków zwierząt i roślin oraz siedlisk przyrodniczych;

12.    realizacja obowiązku ustalania opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej w oparciu o ustawę prawo wodne, w szczególności:

a)     ustalanie wysokości opłaty za usługi wodne (opłata retencyjna) i przekazanie jej do podmiotów zobowiązanych do ponoszenia opłaty, w formie informacji zawierającej sposób obliczenia opłaty,

b)     określanie w drodze decyzji wysokości opłaty retencyjnej podmiotom, które zaniechały obowiązku wniesienia należnej opłaty retencyjnej na rachunek gminy,

c)     określanie w drodze decyzji wysokości opłaty retencyjnej w przypadku nieuznania reklamacji od informacji o wysokości opłaty za usługi wodne;  

13.    wykonywanie zadań gminy w zakresie szacowania szkód spowodowanych przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne, w tym w szczególności udział w pracach komisji ds. szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej;

14.    realizacja zadań wynikających z planu przeciwdziałania skutkom suszy;

15.    prowadzenie rejestrów decyzji (z uwzględnieniem terminu ważności), zezwoleń, zgłoszeń w ramach realizowanych zadań z zakresu obowiązków służbowych oraz nadzór nad realizacją postanowień otrzymanych decyzji;

16.    podejmowanie działań związanym z utrzymaniem zbiornika wodnego „Dys” i „Nowy Staw”;

17.    wykonywanie zadań gminy z zakresu ochrony powietrza;

18.     wykonywanie zadań gminy w oparci o ustawę o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków w zakresie centralnej ewidencji emisyjności budynków,

19.    opracowywanie i wdrażanie programów, planów, raportów z zakresu obowiązków służbowych oraz nadzór nad ich realizacją;

20.    przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, sprawozdań, analiz i bieżących informacji z realizacji zadań z zakresu obowiązków służbowych;

21.    przygotowanie dokumentacji przetargowej w oparciu o PZP, zapytania ofertowego na potrzeby realizacji zakresu obowiązków;

22.    przygotowanie umów, porozumień z zakresu obowiązków służbowych oraz nadzór nad ich realizacją;

23.    udział w interwencjach z zakresu obowiązków służbowych wraz z innymi jednostkami oraz udział w rozprawach sądowych z urzędu;

24.    współpraca z Policją w sprawach z zakresu obowiązków służbowych;

25.    wykonywanie zadań w komisjach powołanych zarządzeniem właściwych organów;

26.    oprócz obowiązków objętych niniejszym zakresem pracownik jest zobowiązany do wykonywania także innych poleceń przełożonych, zgodnie z przepisami prawa.

Wymagane dokumenty

a)      życiorys (cv),

b)      list motywacyjny,

a)         kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o pracę,

b)         kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie,

c)          oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,

d)         oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych,

e)         oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

f)          oświadczenie o stanie zdrowia,

g)         kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. świadectwa pracy, certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada).

Warunki pracy

a)     praca przy komputerze o charakterze administracyjno-

 biurowym,

b)     praca w godzinach: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek-piątek

7.30 -15.30.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu grudniu 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Niemce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko: Młodszy referent w Referacie Ochrony Środowiska i Promocji Zdrowia"

1. osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Niemce ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce,

2. drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Niemce ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce,

Za termin złożenia dokumentów drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy Niemce.

Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Składane dokumenty (list motywacyjny i CV) winny być opatrzone podpisaną klauzulą:

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza zakres danych wynikających z art. 221 § 1 kodeksu pracy przez Urząd Gminy Niemce, ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce zawartych w liście motywacyjnym, CV i załączonych do nich dokumentach w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy.

Ponadto we wskazanych dokumentach powinien być podany numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail.

Uwagi

Postępowanie związane z naborem przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana zarządzeniem Wójta Gminy Niemce. Konkurs przeprowadza się w dwóch etapach, na które składają się:

1. wstępna analiza dokumentów aplikacyjnych i ustalenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze; oferty niekompletne i niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu zostaną odrzucone,

2. ocena wyłonionych w I etapie kandydatów poprzez rozmowę kwalifikacyjną.

Komisja Rekrutacyjna dokona otwarcia i analizy formalnej wszystkich złożonych ofert niezwłocznie po terminie ustalonym na ich złożenie. O wynikach analizy formalnej ofert oraz o terminie rozmowy kwalifikacyjnej dla kandydatów spełniających wymagania formalne, kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailowo.

W toku naboru komisja wyłania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których przedstawia kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata. Ostateczną decyzję o wyborze kandydata do pracy podejmuje Wójt Gminy Niemce.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Niemce (www.ugniemce.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy Niemce ul. Lubelska 121. Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności. Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru po umowie o pracę na czas określony, jeżeli nie będzie zastrzeżeń do wykonywanej pracy będzie zawarta umowa na czas nieokreślony. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

Wójt Gminy Niemce zastrzega sobie prawo odwołania naboru, przedłużenia terminu składania ofert pracy lub zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert. Wójt Gminy Niemce może również nie dokonać wyboru żadnego z kandydatów, ze względu na niezadowalający stopień spełnienia wymagań stawianym kandydatom.

Klauzula informacyjna: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, iż:

1.      Administratorem danych kandydata na stanowisko zawarte w ogłoszeniu będzie Urząd Gminy Niemce ul. Lubelska 121, 21-025 Niemce, tel. 81 756 15 21; info@niemce.pl

2.      z Inspektorem Ochrony Danych kandydat może skontaktować się drogą elektroniczną: iod@niemce.pl lub pisemnie na adres Administratora danych.

3.      dane kandydata będą przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy na podstawie art. 221 Kodeksu pracy oraz art. 11 i n. ustawy o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit.  c RODO), a dane niewymienione w przepisach na podstawie zgody kandydata zgodnie art. 6 ust. 1 lit) a RODO;

4.      dane kandydata mogą zostać przekazane organom władzy publicznej oraz podmiotom przetwarzającym, którym Urząd Gminy Niemce zleci wykonywanie czynności przetwarzania danych;

5.      dane kandydata będą przechowywane przez okres 5 lat zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

6.      podane przez kandydata dane osobowe nie będą wykorzystywane do decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, ani nie zostaną przekazane do państwa trzeciego (poza obszar Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Lichtensteinu) lub organizacji międzynarodowej.

7.      kandydat ma prawo do żądania od Urzędu Gminy Niemce dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przechowywania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych;

8.      kandydat ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jako organu nadzorczego, gdy przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy  Rozporządzania Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób  fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

  1. kandydat ma prawo w każdym momencie wycofać zgodę bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody;
  2. podanie przez kandydata danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
Załączniki
  • pdf 43,7 KB pobrano: 1 raz

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Iwona Prażmo
    Dodano do BIP dnia 23-01-2023 16:41:59